Nadat ik anderhalve week geleden bij mijn gloednieuwe tandarts gaatje 1 had laten vullen, was deze week gaatje 2 aan de beurt. Na afloop zat ik met een verdoofde onderkaak thuis op de bank bij te komen. Ik mocht een paar uur niet eten, totdat de verdoving uitgewerkt was, dus ik besloot ijs te gaan kopen. IJs is tenslotte geen echt eten, toch? Op de website van Ben en Jerry's ontdekte ik dat je ook ijs kunt laten bezorgen, onder andere bij New York Pizza in De Haag. Het regende buiten dat het goot en ik voelde me best een beetje zielig met m'n uitgeboorde kies, dus dat leek me wel wat. Ik bestelde dus een beker ijs en koos bij de betaalopties ervoor om te pinnen bij de bezorger. Mijn bestelling werd keurig bevestigd per mail. Over een uur zou het er al zijn. Lekker!
Ongeveer een uur later zag ik opeens dat ik een gemiste oproep had van een mij onbekend nummer. Er was geen voicemailbericht achtergelaten, maar ik besloot toch maar even terug te bellen. Het bleek New York Pizza. Die hadden gebeld omdat ik "alleen maar een ijsje" had besteld en ze wilden controleren "of het wel klopte". Volgens het meisje aan de telefoon doen ze dat altijd bij online bestellingen die niet vooraf betaald worden. Overigens was mijn bestelling inmiddels geannuleerd omdat ik niet had opgenomen. Ook dat was standaard werkwijze. Nou begrijp ik best dat je een bestelling wilt controleren, maar zeg dat dan even van te voren, dan weet ik dat ik mijn telefoon in de gaten moet houden. Ook was er geen bericht ingesproken en had ik geen bevestiging ontvangen van de annulering. Als ik niet zelf had teruggebeld had ik dus tevergeefs op mijn ijsje gewacht. Dat vond ik toch wel erg klantonvriendelijk. Het leek het meisje aan de telefoon allemaal weinig te kunnen schelen. Maar als ik wilde, kon ze de bestelling wel opnieuw plaatsen, dan zou het ijsje alsnog bezorgd worden. Ik keek naar buiten waar de zon inmiddels uitbundig was gaan schijnen. "Nee laat maar", antwoordde ik, "ik ga zelf wel een ijsje halen". Op weg naar de supermarkt moest ik denken aan De Pelikaan in Zutphen waar we altijd onze koffiebonen bestellen. Dan sturen we gewoon een mail en dan krijgen we de bonen thuisgestuurd, met de rekening erbij. En ook bij Bol.com, Zalando en Esprit kun je achteraf betalen. Ik kies een beker ijs bij de Albert Heijn en reken af. Zoals altijd bij de zelfscankassa.
0 Comments
Leave a Reply. |
Beluister enkele van mijn blogs ook als audioblog op mijn podcast.
|